יום שלישי, 21 ביוני 2011

מארג הפראייריות

הרבה אנשים לא מסוגלים לקבל את ה-win-win (רווח-רווח) של שיטת השותפים. לדעתי, זה חלק מן המחסום בינינו לבין הצלחה בשיווק באינטרנט. רבים אפילו לא מוכנים להתנסות, מתוך הנחה שיש לה ביסוס אמיתי והיא נכונה במידה מסוימת, אך במקרה זה היא שגויה ומפריעה לדוגלים בה.
לפי הנחת יסוד זו, בשביל שאחד ירוויח האחר צריך להידפק. מישהו, בכל אופן, חייב להידפק. כמו שבמפעל מצליח ישנם הפועלים העניים המשתכרים פרוטות בודדות וידם משגת דיה בקושי בשביל לרכוש מזון, או כמו שכאשר הצבא זוכה למימון בסכומי עתק, זה בא על חשבון מערכת החינוך. יש ציוד לחיילים, אבל המורים ממורמרים ואין כיתות מושקעות מספיק לתלמידים.
הנחה זו מתבררת כבלתי נכונה כשבוחנים את השיווק ברשתות שותפים. רשתות השותפים מבוססות על עיקרון חדשני לפיו כולם מרוויחים. אף אחד לא מפסיד, אף אחד לא פראייר. כולם שמחים ומאושרים.

נשמע כמו חלום! רגע, זה כבר יותר מדי חלומי...

גם הנחת היסוד שהצגתי בכותרת המודגשת מתעתעת לפעמים באנשים ומונעת מהם אפשרות ליצור רווחים באינטרנט.
"אין ארוחות חינם". כלומר, לא יכול להיות שבפשטות כזו תרוויחו כסף באינטרנט.
פשטות זו לא מילה מתאימה לתיאור העבודה מהבית. זה באמת לא פשוט. אני מודה, אין לי ניסיון מעשי רב, אולם מן ההתנסות בת השנה (פחות או יותר) שלי, הבנתי שזה לא קל כפי שאוהבים אותם אתרים להציג זאת. "כסף קל" הוא מושג כמעט דמיוני. במקרים נדירים זה כנראה מתקיים, אבל אל תצפו שיפתח בפניכם אפיק הכנסה מלבלב בלי שתצטרכו לעבוד קשה. כדי שיצמח שדה חיטה, צריך לזרוע זרעים ולעבוד את האדמה בחריצות ובמסירות. בדיוק כפי שהחקלאים לא מצפים שהיבול יפול עליהם משמים, כך המשווקים באינטרנט לא מצפים למילת קסם שתניב להם כסף בפתאומיות. הם עמלים ועובדים קשה בשביל זה, כאשר אחר כך העניינים מסתדרים מעצמם. העסק מפעיל את עצמו.


סיכום

מי שבאמת נדפק מגישת ה"מי נדפק כאן?" או "מישהו חייב להידפק כאן" הוא הדוגלים בה, מאמיניה האדוקים אשר ששים לוותר על הזדמנויות בעלות פוטנציאל רק בגלל קטנות אמונה ופסימיות תמידית.
אם לא דורשים מכם תשלום עבור הניסיון - אז מדוע לא לנסות? הרי בכל מקרה, אפשר רק להרוויח.
אפילו אם הכסף לא זורם בשטף והאתר לא ממהר לרוקן את הקופה בין משתמשיו (מחלק אגורות עבור צפייה בפרסומות וכדומה) - 10 אגורות עדיפות על כלום, אפס. הרי בכל מקרה, בוודאי תבזבזו את אותן דקות שכביכול "שרפתם". דרך אגב, יש סבירות גבוהה שאת עמדת גוזלת הזמן תאייש הרשת החברתית המוכרת, פייסבוק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה